söndag 20 december 2009

17 again

Jag vill vara 17 år igen, jag vill vara ljusblond igen OCH jag vill vara brun igen! okej?!:D
Till alla er som inte fyllt 18 år ännu: det är ingenting att längta till, dagen som man väntat på i åratal är över på en sekund. Sen är man "vuxen" på pappret men inte i skallen. Visst när man fyller 18 får man gå på krogen och dricka alkohol och ta körkort. Kul! Men sen när man skriver på alla papper och har hand om sina egna penger och fattar att nu finns det inget stopp, ingen återvändo får man ryyyyysningar. Jag har en 18års kris. Hojja jag kan inte längre bara vara en sommar, utan jag måste jobba annars är man PAAAANK! Kul.kul.kul. Néjö! Jag satt och skrev in allas födelsedagar i min nya kalender idag och när jag började fylla i dom som fyller år under sommaren och efter sommaren kom jag på, att hälften av dom kommer inte ens bo kvar. Alla klasskamrater kommer vara som bortblåsta med vinden. Ja, det är deprimerande att bli stor. Jag vill vara liten!







Nej jag kommer nog över denna kris snart! Jag har världens bästa familj, världens bästa vänner, världens bästa pojkvän. Jag klarar mig! Eller?!

Caroline.

3 kommentarer:

Linn i Gnällbältet sa...

Jag vet hur det känns, det tar ett tag att förstå att man verkligen kommit in i vuxenåldern. När man kan skriva på papper, utan målsmans tillstånd, då tänker man att fan nu är det något som är konstigt. Men man vänjer sig till slut ändå! Sen får man stunder då man vill vara under 18 igen, då man slapp allt ansvar. Men nu är det som det är. Men jag tror du kommer ha ett härligt år som 18 framför dig, tro mig. :) Kram på dig!

Nina :) sa...

Fast du har också VÄRLDENS bästa lillsyrra också ;)<333 glöm inte de :)

Linnea sa...

Jag hade också värsta ålderskrisen. Det känns inte som att jag är 18. Jag är ju fortfarande ett barn. Eller?