torsdag 13 november 2008

I'm not moving

Carro is back - även om bara just för stunden..

Tänkte uppdatera lite eftersom jag får hatliknande sms från Julia om att jag så sällan uppdaterar min blogg..
Dagen började iallafall med att Petter kommer in springandes i rummet och smäller upp rullgardinen (Godmorgon på dig med älskling, tänkte jag!) han säger sedan: KOLLA UT! *serutsomen4åringsomjustfåttsinbästajulklapp*... Ja, gott folk - snön har äntligen kommit till våran lilla stad! Jag vart väldigt glad, det var så fint! Snö på träd & tak och solen lyste - så underbart! Kan tänka mig en annan person som jag känner som måste ha vaknat upp väldigt glad denna morgon, eller har jag fel juliamånsson?

Annars har dagen bestått av föreläsningar om mänskliga rättigheter, jag hade som vanligt alldelens för höga förväntningar! Första föreläsningen var för mig - värdelös. Tänka sig att ett sådant intressant ämne som folkmord, kan bli totalt ointressant att lyssna på! Kanske var det bara jag som kände så, men det tror jag inte eftersom att hälften av folket i salen sov! Andra föreläsningar var desto bättre eftersom mysfarbrorn hade en "sagoberättarröst" om ni fattar vad jag menar?

Imorgon är det iallfall fredag, vilket känns väldigt skönt! Vi har haft en väldigt slapp vecka, men helgen är lika välkommen för det... Så imorgon ska jag mysa på med jordens underbaraste människa - Petter! Ska ringa och höra med honom vad vi har för planer inför morgondagen. På lördag ska jag mysa med en annan underbar person som heter Henny - bio var det va?

Så Julia är du nöjd nu? inga fler hatsms?

Jag älskar dig Petter!<3

Caroline.

1 kommentar:

juliamånsson. sa...

du har så jävla rätt angången snön och ja, jag är nöjd som fan :D